Mit nem csinálj egy ifp tartály közelében repedt rugòstaggal? Leginkább ne pròbáld meg megragasztani… :D
Mostanában elég gyakran találkozok ilyen Mekk mester megoldásokkal sajnos… Egy-két gyöngyszemet meg is osztanék veletek.
Ez a Fox DHX2 ebben az állapotában került az új tulajdonosához. Volt rajta egy repedés amit valaki korábban megpròbált megragasztani.
Ez persze eleve halva született ötlet! Az ifp nyomás a Fox DHX2 tagnál 150 psi terheletlenül.
Namost amikor leugranak egy ilyen géppel egy több méteres letörést és a rugòstag kimozogja a teljes útját, ez a nyomás még kb 100 psi-vel nő! Ezt a 18 bar körüli nyomást az a kívülről a felületre taknyolt ragasztò képtelen lesz megfogni.
És elkezdi ereszteni az olajat.Záròjelesen jegyzem meg hogy a sérülés helyéből ítélve kétféleképpen keletkezhet. Az egyik a hibás beépítés/hézagolás.
A másik szerelési hiba. Például amikor egy rugó csere miatt befogjuk satuba a szemnél és a művelet közben a tag elfordul, akkor a satupofa mm pontosan itt érintkezik a henger aljával.
Ezekre nagyon figyeljetek szerelés közben! Mert drága hiba tud lenni! Kb 2 hét alatt ide is ért a Fox-tòl az új egység. Persze ilyenkor csinálunk egy alapos tisztítást, kicseréljük az összes tömítést, új olaj légtelenítés stb…
Nagyon fontos az Ifp dugattyú mélységének helyes beállítása. Ha túl “mély” ez a beállítás akkor a henger alján koppanhat fel a dugattyú, ha túl magas, akkor pedig a henger tetején. Utòbbi esetben a tag nem mozogja ki a teljes útját és akár fizikai sérülés is keletkezhet.
Összeszerelés után a legfontosabb a matrica visszahelyezése!:D Aztán teszt! Ha minden rendben visszaengedjük a természetes élőhelyére! :D
Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm szépen, hogy megosztod! A like-okért és követésekért sem haragszunk meg! ;)